Logo
Ford M-Sport Ranger

Ford M-Sport Ranger - wspólny projekt Brytyjczyków i Polaków

Ford Ranger w najnowszej odsłonie miał debiut dość niedawno, ale już zawitał u firm przerabiających samochody. Nie mówimy tu jednak o zwykłym tuningu, a o inżynieryjnym popisie M-Sportu, czyli stajni rajdowej i wyścigowej odpowiedzialnej za wyczynowe modele marki.

Ford M-Sport Ranger Ford M-Sport Ranger

Ford M-Sport Ranger jest pieszczotliwie nazywany "małym raptorem". I faktycznie M-Sport zadbał, aby najnowszy pickup amerykańskiej marki przypominał swojego rasowego brata. Dodajmy tu, że z pomocą Brytyjczykom przyszedł polski Carlex Design, który przygotował wnętrze. A dokładniej polska firma zadbała o elegancką i drogą skórzaną tapicerkę.

Wróćmy jednak do wyglądu zewnętrznego związanego ściśle z możliwościami auta. Ford M-Sport Ranger otrzymał dodatkowe osłony nadwozia i czarny grill. Także podwozie obudowano tak, aby żaden kamień nie uszkodził elementów napędu i silnika. W grillu i na dachu znalazły się laserowe światła pozwalające oświetlić teren nawet w najczarniejszą noc.
Ford M-Sport Ranger Ford M-Sport Ranger
Na 18-calowe koła zostały naciągnięte terenowe opony BF Goodrich All-Terrain T/A. Progi i orurowanie skrzyni ładunkowej wykonano ze stali, zaś pozostałe elementy nadwozia są z tworzyw sztucznych. To pozwoliło zaoszczędzić na masie.

Co ciekawe zawieszenie podniesiono tylko o 1,75 cala, ale wzmocnione elementy powinny pozwolić na dozę szaleństwa. Nie wiadomo też czy napęd został podrasowany. Pod maską znalazł się silnik 3,2 TDCi o mocy 200 KM i momencie obrotowym 470 Nm. To i tak powinno wystarczyć do dobrej zabawy. Ford M-Sport Ranger wygląda świetnie i ma być dostępny w niektórych salonach Forda na terenie Europy.
Ford M-Sport Ranger Ford M-Sport Ranger Ford M-Sport Ranger

2016-06-13 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Ford M-Sport Ranger - wspólny projekt Brytyjczyków i Polaków