Isuzu nie jest najpopularniejszym producentem na naszym rynku, ale zdecydowanie warto śledzić poczynania tego producenta. Tym bardziej, że tworzy on naprawdę imponujące maszyny terenowe. Przykładem mogą być dwa nowe koncepty X D-Max i MU-X mające prezentować możliwości marki.
Isuzu X D-Max powstał na bazie pickupa. Auto postawiono na wyczynowym zawieszeniu podnoszącym prześwit o 370 mm. To w połączeniu ze specjalnie zmodyfikowanym nadwoziem zaowocowało kątem natarcie wynoszącym 49,7 stopni oraz kątem zejścia wynoszącym 38,5 stopni.
W pickupie zastosowano 3-litrowy silnik diesla sparowany z 6-biegowym automatem. Producent wykorzystał wzmocniony układ hamulcowy z przednimi tarczami w rozmiarze 390 mm i tylnymi 355 mm. Pozostałe zmiany dotyczą poszerzonego nadwozia z tylnymi mocowaniami na koła zapasowe oraz ekwipunek. Całość dopełniają 20-calowe felgi obute w 38-calowe opony Toyo.
Isuzu MU-X przeszedł podobne modyfikacje. Nie licząc nadwozia SUVa i wyglądu wnętrza główną różnicą są kąty natarcia i zejścia wynoszące tu po 37,3 stopni. Isuzu X D-Max i MU-X są nie tyle konceptami co pokazem możliwości przebudowy aut marki. Pojazdy te raczej nie trafią do sprzedaży, ale klienci wiedzą już co mogą zrobić z ich seryjnych odpowiedników.
2018-08-22 - J. Kruczek
0
Komentarze do:
Isuzu X D-Max i MU-X - prezentacja terenowych konceptów